Én biztos alkalmaznám a képzésben, ha Magyarországon lennék edző.

Ha visszatekintünk több tíz évvel korábbra, akkor egyértelműen kijelenthetjük, hogy abban az időben a grundon eltöltött időszakok voltak a legértékesebb órák a fiatal labdarúgók számára. Egyszerűen azért, mert ott a játékosok edzői instrukciók nélkül, szabadon kísérletezhettek cselezni, passzolni, kapura lőni stb. Mindamellett élvezték a játékot.

A világ és a társadalom is változik, amellyel sajnos a grundok is eltűntek.

Az alapgondolatom, hogy igaz a grundfocit nem tudjuk teljesen visszahozni, de a mindennapi edzésekben a grundfoci jellegét, annak elemeivel igen. Ha ezeket mellékeljük a helyes tanítási módszerrel, akkor még magasabb szintre emelhetjük a gyerekek tanulásának hatákonyságát. Az edzések élvezetesek, és a játékosok azokat a játékelemeket gyakorolják, amelyeket gyakorolnának grundfutball során.

Irányított formában ugyan, de nagyszerű kezdete a kreatív játékosképzésnek. Irányított formán az edző jelenlétét, és a tökéletesen megtervezett feladatokat értem. Ha ezzel párhuzamosan megtaláljuk a hibajavítás- szabad játék helyes arányát, akkor azt gondolom hogy az edzőn és a szakmai munka minőségén sem fog múlni a gyermek labdarúgók fejlődése, már a kezdetektől fogva.

Ez a módszer is általam gyakorlatban tesztelt és kipróbált! A gyerekek nagyon könnyen alkalmazkodnak hozzá, és élvezik az edzéseket mert a feladatok játékosak, érdekesek. A gyakorlás elejétől a végéig labdával vannak a játékosok. Megfelelően alkalmazva, helyesen oktatva, tökéletes kezdete a nemzetközileg is versenyképes játékosképzésnek!

Összegezve, a képzés első fázisában a grundfocit oktatjuk tudatos módszerekkel, szervezett kereteken belül.
A grundfoci jellegzetes elemeit építjük be a foglalkozásokba, játékos formában úgy, hogy a feladatok a gyerekek életkorához, fejlettségéhez, technikai tudásához illő legyen.

Ezek alapján tanítva a futballt, ez egy kiváló lehetőség a játék megszerettetésére, alapjainak elsajátítására, illetve a játékintelligencia fejlesztésének nagyszerű kezdeti alapköve is.

Minden elem egy gyakorlat formájában jelenik meg az edzésen, tehát itt nem egy vagy két edzéscélt oktatsz, és arra építed a foglalkozást, hanem a grundfoci elemeit külön- külön gyakoroltatatod.

Egy példát mutatok be a jó pár lehetséges variáció közül.

1.

Leírás: Minden játékosnál labda van, szabadon mozognak a kijelölt területen belül. Az edző különféle labdás mozdulatokak, cseleket, labdaérintés kombinációkat tanít a gyerekeknek.

2.

Leírás: 2v 2 ellen játszik 2 labdával, a csapatok harmadik játékosa labdát szed. Természetesen rotáljuk a játékosokat. A cél, az ellenfél bójáit elborítani a passzolt, meglőtt labdával, a saját bójákat pedig védeni, az ellenfél passzainak, lövéseinek blokkolása által.

3.

Leírás: A három labdás játékos egyszerre indul. A cél, a labdát átvezetni a túlsó oldalra anélkül hogy a védő megszerezze, kirúgja a labdát a játékterületről.

4.

Leírás: 4v 4 játék. A csapatok két kiskaput támadnak, kettőt védenek.

Sok sikert!

Facebook
Instagram