AZ ANGOL PROFI AKADÉMIÁKON FOLYÓ MUNKA SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE

Az utánpótlás képzésért az utánpótlásvezető, vagy akadémia esetén, az akadémia igazgató felel. Ugyanakkor a működés és a képzés három részlegre bontva, de egymással szoros összhangban működik a precízebb, sikeresebb mindennapi munka érdekében.

A három részlegnek, a 6- 12 éves, a 13- 16 éves és a 17- 21 éves korosztályoknak a szakmai munkáját három, különböző vezető irányítja, akik egy azonos, az egész utánpótlást átölelő szakmai vonal mentén készítik fel a csapatokat, játékosokat.

A csoportok vezetői természetesen az utánpótlás vezetővel vagy akadémia igazgatóval állandó kapcsolattartás mellett dolgoznak, heti rendszerességgel megvitatva az előző heti munkát, átbeszélik a következő hétre aktuális feladatokat.

A nemzetközi labdarúgásban megszokott az, hogy minden szakembernek megvan a maga területe amiért felel. Vagy másképpen: A nemzetközi futballban, a klub és a csapat háza táján minden, külön területnek megvannak a saját szakemberei.

Minden egyes területnek megvan felelőse. Mindenkinek egyértelmű a feladatköre, azzal van megbízva amivel a legjobban segíteni tudja a sikeres együttműködést és a fejlődést.

Utánpótlásról lévén szó, a korosztályos edzők a saját csapatukra öszpontosítanak. A három, már fent említett részleg vezetője, az azokban szereplő korosztályos csapatoknál folyó munka minőségének folyamatos fenntartásáért felelnek. Az utánpótlás igazgató, vagy akadémia igazgató pedig, a három alvezetővel összhangban koordinálja a részlegeket mint egység.

A három utánpótlás alvezető a saját részlegeikben folyó mindennapi munkáért felel. Így arra a három vagy négy csapatra a szekción belül, azok játékosaira, és edzőire megfelelő figyelmet, és időt tudnak fordítani.

Ennek következtében az edzők a mindennapi munka során könnyebben és hatékonyabban tudnak a csoportokon belül, egymással összhangban dolgozni. Valljuk be őszintén, az összes korosztályos edzőnek egy teljes utánpótlásnál képtelenség szoros, és mindennapos munkakapcsolatot kialakítani, azonban ez az előbbiekben felvázolt formában, a három külön egységgel, ez abszolút jól kivitelezhető.

A korosztályos edzők is profitálnak ebből. A kisebb edzői csapat miatt jobban együtt tudnak működni, ha bármilyen gyors megoldásra bíró feladattal kell megbírkózni.

Egy jól működő rendszerben a feladatkörök átláthatók mindenki számára.
A feladatokat ellátó személyek nemcsak megfelelő szakemberek hanem olyan kvalitásokkal, személyiségjegyekkel is rendelkeznek, amelyek az adott posztra őket teszik a legalkalmasabbá.

Példaként a 6- 12 éves korosztályoknál lévő feladatokat említem:

Szekció vezető

⦁ Kiváló vezetői, irányítói és kommunikációs képességekkel rendelkezik
⦁ A szakma és a szakmai fejlődés, továbbképzés kiváló ismeretének birtokában van
⦁ A játékos tanulási folyamatának kiváló ismerete
⦁ Tapasztalattal rendelkezik csapatvezetés terén
⦁ Főállású edző
⦁ Az átfogó szakmai munkáért felel
⦁ Nincs kimondott csapata, amelyet felkészít
⦁ Ha szükség van rá, helyettesíti edző kollégáit edzésen, mérkőzésen
⦁ Lehetőségekhez mérten az összes mérkőzést megnézi, minden ide tartozó korosztályban
⦁ Az akadémia igazgatóval, utánpótlás vezetővel egyetemben a filozófia meghatározása, az első csapat játékfilozófiáját figyelembe véve
⦁ Meghatározza a rövid, közép és hosszú távú célokat, feladatokat a csapatok edzői részére
⦁ Az előre meghatározott ciklusok feladatainak, céljainak megvalósításához szabadkezet ad a csapatok edzőinek
⦁ Rendszeresen értekezletet tart az ide tartozó korosztályos edzőkkel
⦁ Papírmunkák, emailekre válaszolás
⦁ Szülőkkel való kapcsolattartás
⦁ Utazás megszervezése a hétvégi mérkőzésekre, ha nincs erre a feladatra logisztikai munkatárs
⦁ Döntés a próbajátékon lévő, vagy kiszemelt játékos leigazolását illetően, U12- ig bezárólag
⦁ Állandó kapcsolattartás az idősebb korosztályok edzőivel
⦁ Szülők részére játékos értékelése
⦁ Klubon belül az edzők továbbképzése, workshop formában, különböző témakörökben
⦁ Tornák szervezése

Korosztályos edzők

⦁ Nem feltétlenül főállásban lévő edzők
⦁ Korosztálynak megfelelő és irányú edzésprogram tervezése, levezetése és értékelése
⦁ Szinvonalas edzések tervezése, levezetése, ami mindig kihívás a játékosoknak és nem az unalom jellemzi
⦁ Játékosok, edzések kiértékelése
⦁ Kapcsolattartás a szülőkkel, hatékony kommunikáció
⦁ Hatékony munkaképesség egy fegyelmezett edzői csapatban a kiváló edzésvezetés, és a gyermekek fejlődése érdekében
⦁ Maximálisan együtt működik a kollégákkal akiknek segítségre van szüksége és teljesen rugalmas a segítségnyújtásban, a klub és az akadémia üzleti prioritásait szem előtt tartva
⦁ Minden esetben a gyermekek védelmében cselekszik a csapatán belül és mindenkivel szemben, aki az akadémia vagy utánpótlás központ területén tartózkodik
⦁ Minden kötelességszegést, csúnya videlkedést vagy annak csak a gyanúját is jelenti az U6- U12 részleg szakmai vezetőjének vagy az akadémia, utánpótlás igazgatójának
⦁ Mindig pozitív hozzáállást tanúsít az esély egyenlőség irányában, másokkal becsületes, korrekt
⦁ Nem viselkedik senkivel sem közvetve vagy közvetlenül diszkriminatív módon
⦁ Segíti a pozitív munkakapcsolat kialakítását az alkalmazottakkal, vendégekkel, szülőkkel egyaránt
⦁ Képes hatékony munka morál kialakítására a kollégákkal, játékosokkal és szülőkkel
⦁ Képes saját munkáját megszervezni és fontossági sorrendet állítani
⦁ Képes nyomás alatt dolgozni és határidőket teljesíteni
⦁ Képes alkalmazkodni, és képes új ötletek befogadására
⦁ Megközelíthető személyiség és profi hozzáállású a fiatalokkal szemben is
⦁ Motivált és szenvedélyes a siker és a fejlődés érdekében
⦁ Képes csapatban dolgozni
⦁ Szeret tanulni és folyamatosan fejlődni
⦁ Határozott, nyugodt személyiség
⦁ Az U6- U12 szakmai vezető által meghatározott filozófia, képzési vonal mentén való munka végzéséhez képes alkalmazkodni
⦁ Az U6- U12 szakmai vezető által meghatározott edzésmódszer elsajátítása, alkalmazása (kérdezz- felelek, következtető stb.)
⦁ Az egyén fejlesztése és képzése központúság- nem a csapat sikere az elsődleges
⦁ Belső, klubon belüli továbbképzéseken való részvétel

Fizioterapeuták

⦁ Edzésen, mérkőzésen való jelenléte fontos a gyermekek egészsége, biztonsága szempontjából (elsősegély)
⦁ Szakszerű, azonnali beavatkozás, kezelés serülések esetén
⦁ Serülésmegelőzés
⦁ A játékosok teljes felépülésének szakszerű támogatása

Gyermekvédelmi felelős

⦁ Feladata a gyermekek általános jóléte, biztonsága, érdekképviselete
⦁ Minden kötelességszegést, csúnya viselkedést, vagy annak gyanúját is jelenti az utánpótlás igazgatójának, alternatívaként az U6- U12 szakmai vezetőnek
⦁ A gyermekvédelmi felelős feladatkört betöltheti egy olyan más munkakörben lévő személy is pl. edző, akinek képesítése van

Facebook
Instagram